onsdag 2 januari 2013

Nytt från Winnerbäck i höst

Ny Winnerbäck-skiva i höst berättar Festivalrykten.

Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen kom hösten 2009, så nog var det dags för uppföljare. Med tanke på de långa turnéerna hösten 2011 och sommaren 2012 har jag undrat om inte den gode LW haft något av en skaparkris? Samtidigt har de nya låtarna han spelat varit riktigt bra, framförallt "Vem som helst blues".

Jag hoppas han plockar med sig bandet från turnén 2011 in i studion. Tre musiker. En på piano/gitarr, en på cello/bas och en på slagverk/trumpet. Låtarna var riktigt bra i sina avskalade versioner.

Undras tro om det blir något spelat innan skivan kommer i höst? Kanske en exklusiv festivalspelning? Törs Way Out West eller är Winnerbäck för okreddig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar