onsdag 23 januari 2013

POST!

Hur länge de funnits där vet jag inte. Men idag uppmärksammade Joakim att POST finns på Spotify!

Jag har varit svag för deras depraverade schlagergarage ända sedan jag köpte albumet Allt är bra nu på Crazy Records i Linköping sommaren 2005. Michael hade rekommenderat dem och jag tänkte att varför inte. Skivan kostade bara en femtilapp. "Så många andra människor" ersatte "Konfettiregn" som favoritlåt och jag hade ett nytt favoritband. Dagen före nyårsafton såg vi dem live på Henriksberg och något åt senare på Storan.

2011 släppte POST nya skivan En variant av himlen - och det är den som nu finns på Spotify. Men redan hösten 2005 kom underbara "portademos" på några av låtarna. De försvann dessvärre i ett datorhaveri men om någon har dem så kan jag bjuda på både en och tre öl för att få filerna.

Tills vidare njuter vi på Spotify.

Och visst börjar det bli dags att spela live igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar