söndag 22 november 2015

Vill du jag ska komma och spela skivor och dricka gratis öl?

Det började med en fråga, som så ofta. När den första Brun7-festen skulle ordnas i våras frågan arrangörerna Adam och Mikael om jag hade lust att DJ:a - och det hade jag såklart. Sagt och gjort, jag började fixa ihop en samling DJ-skivor och spelade lite gamla och nya favoriter nån timma. I somras blev det så en DJ-spelning till, och en till och under hösten ännu fler. Och i samma takt blev DJ-skivorna fler. Jag tror att det är en av orsakerna till att bloggen somnade in. Mitt musikintresse kom att kanaliseras genom att göra fler och fler DJ-skivor. Och efter spelningarna på Brun7, Röda Sten, Jazzhuset och Pustervik har jag fått blodad tand. Säg till om du vill jag ska spela skivor!

Indiepopen och punken tar störst plats bland skivorna, men jag har såklart även en hel del gubbrock (givetvis), sexti- och sjuttitalsrock, americana/country, grunge, elektroniskt, metal och självklart oxå lite schlager/dansband, stora 80-taltshits och eurodisco. Det mesta utom RnB och hip-hop, ungefär.


Foto: Andreas Samuelsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar