söndag 24 maj 2015

Bob Dylan & jeg

Bob Dylan fyller sjuttifyra år idag. Det firar eder bloggare med lite egotrippad statistik och fakta som hade gjort Jan Björklund stolt.

Årets jag upptäckte Bob Dylan: 1997, min vän Per Kj var nyfiken på honom och fick så långsamt med mej på tåget.
Låten som fick mej att falla: "I shall be released"
Första skivan jag köpte: Freewheelin, oktober 1999.
Antal gånger jag sett Bob Dylan live: 7 gånger
Bästa spelningen: Antagligen Köpenhamn hösten 2013, men även de sista två tredjedelarna i Göteborg tio år tidigare aspirerar på att ha varit bäst. 
Antal scrobblade låtar: 4772 (vilket placerar honom på en andraplats)
Mest scrobblad skiva: Time out of mind
Mest scrobblad låt: "Girl from the north country"
Antal böcker jag har om/av Bob Dylan: 5 stycken (Howard Sounes - Dylan Biografin, Bob Dylan - Memoarer, Håkan Lahger - Dylan, en kärlekshistoria, David Dalton - Det är inte mig ni söker och Christian Braad Thomsen & Asger Schnack - Bob Dylan, en guide till hans skivor)
Mest underskattad skiva: Desire.
Spelningen jag ännu väntar på att få se: Jag skulle hemskt gärna se Bob Dylan spela på Roskildefestivalen en gång.

Grattis Bob! Jag hoppas vi får många år till tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar