lördag 22 februari 2014

Per Granberg spelar solo

Charta 77-sångaren Per Granberg har till sist solodebuterat. Singeln Min son släpptes i veckan och följs senare i vår av ett album.

"Min son" och en rad andra sololåtar hörde jag för första gången när Per Granberg spelade under eget namn på Kompledigtfestivalen 2012. "Min son" befinner sej långt från Charta 77 och betydligt närmre de visartister som nu i ganska många år spelat på Granbergs krog, inte minst tycker jag låten påminner mycket om Caj Karlssons soloalster. Sämre influenser finns det!

Jag ser fram emot albumet, som jag hoppas har med en särskilt låt jag minns från Kompledigtspelningen, kan den ha hetat "Cirkus i mitt huvud"?

Hoppas på en chans att se Granberg solo i vår eller sommar, spelandes sololåtar kryddade med en och annan Chartapärla som skulle kunna passa i soloformatet. Jag tänker på låtar som "Snälla förklara", "Jag" och "Bankrånaren".  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar