tisdag 25 februari 2014

Premiär för Punkdrömmar i morgon

I morgon återvänder punken till Andra Långgatan. Jag tog mej ett snack med en av arrangörerna bakom nystartade klubben Punkdrömmar, den här på bloggen återkommande gästbloggaren Michael Porali, som tillsammans med Fredrik Trensare står bakom klubben. Vi ses på Andra Långg i morgon kväll!

  
Klubbarrangörerna (foto: Andreas Samuelsson)
Varför startar ni Punkdrömmar? Berätta om klubben!
Främst för att det, åtminstone när jag själv och många med mig började ha åldern inne för att härja ute på krogen fanns en stort punkfäste på just Andra Långgatan, där vi valt att arrangera Punkdrömmar. Detta har successivt minskats under åren och vi tyckte helt enkelt att det var dags att bredda klientelet på gatan igen.

Vad är On Stage Bar för ställe?
Att det äger rum på just On Stage Bar beror dels på att det är ett ganska nyöppnat och trevligt ställe jag tyckte det var värt att ta kontakt med, och särskilt eftersom de redan har en metalklubb på torsdagar slog vi fast en bra deal om att köra punken på onsdagar.

Vad kan besökarna vänta sej av första kvällen?
Helt enkelt ett (förhoppningsvis) efterlängtat punkhäng, med bra musik & billig öl! On Stage har även ett väl utvalt sortiment av finöldrycker för hipsterpunxen. I övrigt är jag själv lite osäker på vad man kan förvänta sig, eftersom killen som driver stället ringde mig igår och nämnde att han redan har ungefär hundra bokade matgäster under kvällen. Vi får väl se!

Temat för första kvällen är Göteborg, vad har ni för fler teman på gång?

Eftersom vi håller klubben i Göteborg tyckte vi att första kvällen skulle gå i det temat, vilket innebär att vi spelar extra mycket musik från just Göteborgstrakten. Inför nästa tillfälle kör vi temat "Vi tar det från början", och i planeringsstadiet ligger bland annat "Finland" och "Turbonegro" som kommande teman.

Heja Finland. Terveet Kädet och Kaaos för saatana! Till sist, bästa punkbandet och bästa punklåten genom tiderna?

Jag är inte så mycket för det här med att ha enskilda favoritband, tänk vad mycket annat bra man missar när man snöar in på saker! Men precis som att Niklas Kvarforth (Shining) tycker att Kents "Utan dina andetag" är den bästa black metal-låten får jag rent spontant säga att den bästa punklåten genom tiderna är Broder Daniels "Work". Annars lyssnar jag för tillfället en hel del på Tear them downs nya och samlingskassetten Hardcore på Svenska där Liv, Slakt & Maskin, Dick Tracy, Låt dom hata oss och KNÆGT delar på utrymmet.

Precis som att Niklas Kvarforth (Shining) tycker att Kents "utan dina andetag" är den bästa black metal-låten får jag rent spontant säga att den bästa punklåten genom tiderna är Broder Daniels "Work". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar