fredag 11 januari 2013

Älska varenda jävel

Idag fick jag hem den. Favoritromanen Det börjar ännu tidigare av Joakim Forsberg (1997).

Lånade boken av en slump från gymnasiebiblioteket i Tranemo när jag föreställdes gå på Komvux den här hösten efter studenten. Älskade den direkt. Sen dess har jag köpt den till den både till mej själv och för att ge andra varje gång jag springer på den. Noga räknat har jag bara sprungit på den fyra gånger. Det här exet köptes för några veckor sedan på Tradera, vem som ska få det återstår att se.

En klassisk uppväxtskildring, om att spela i band, åka på Roskildefestivalen, hänga på Ultrahuset, bli kär, dumpa, dumpas, försöka skriva Den Stora Romanen, ha Asta Kask-, Strindbergs- och Attentat-citat på pojkrumsväggen, börja gilla The Cure, tågluffa och skriva ett långt brev till Kristian Flyckt, som till sist flyttat till Prag eftersom det var det enda ställe där han kände sig riktigt hemma. Allt med ett Waterboyscitat på omslaget.

4 kommentarer:

  1. HUR har jag lyckats missa den??

    SvaraRadera
  2. Den finns inne för utlåning på stadsbiblioteket i Götet!

    SvaraRadera
  3. (Har hunnit få planer för det här exemplaret, annars hade du såklart fått det)

    SvaraRadera
  4. å det var snällt av dig. men jag kan ju lika gärna pallra mig till bibblan. har inte läst en bok på tusen år känns det som.

    SvaraRadera