onsdag 17 april 2013

Minnen från Hultsfred del fem: Blandbanden

Jag fortsätter att minnas Hultsfredsfestivalen. Läs gärna andra bloggningar om min gamla favoritfestival.

Till varje Hultsfredsfestival gjorde jag ett blandband. Första året försvann det redan första natten när någon stal bandaren och vart andra årets band tog vägen vet jag inte riktigt, men resterande fem band finns faktiskt kvar i en låda någonstans.

Enligt anteckningarna på datorn så bestod 2005 års blandband av nedanstående, just det här blandbandet har jag till och med nämnt på bloggen tidigare.

Stoned- och Final Exit-låtarna var med varje år och som synes plockade jag gärna med låtar från akter som skulle spela aktuellt år. Här till exempel Håkan Hellström, Turbonegro, Rodney Crowell, Flogging Molly och faktiskt även Sator, fast deras spelning var oannonserad som en del av festivalens tjuguårsjubileum (20.05 varje kväll spelade ett hemligt band på Pampas).

A-sidan
Ebba Grön - Tyst för fan
MC5 - Tonight
Turbonegro - City of Satan
Håkan Hellström - Brännö serenad
Loke Nyberg - Sommarkatt
Hans och Greta - Sibylla
Rodney Crowell - Still learning how to fly
Flogging Molly - Tobacco island
Eldkvarn - Konfettiregn
Iguana Party - Vacker när du lever
Caesars Palace - Jerk it out
Traste & Superstararna - Pengar
Bad Religion - The empire strikes first
Mikael Wiehe - Flickan och kråkan

B-sidan
Motörhead - R.A.M.O.N.E.S
Roffe Wikström - Allt är gjort av plåt
Stooges - Loose
Stoned - Pizza pete
Final Exit - The beginning
Turbonegro - Get it on
Bob Dylan - Tombstone blues
Neil Young - Like a hurricane
Skumdum - Svek
the Iskariots - We will be free
Sator - Pigvalley beach
Rolling Stones - Dead flowers
Imperiet - Fat city

1 kommentar: