lördag 12 april 2014

En gång är ingen gång

Invasionen, Arvikafestivalen 2010
Kanske kan det kallas en ketchupeffekt. Eller så handlar det om att jag råkat vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Ibland blir det så att jag ser samma band gång på gång under säg ett halvår eller års tid, utan att ens ha ansträngt mej för det. När jag såg Eldkvarn tre gånger 2012 var det ett högst medvetet val, men ibland händer det att band bara "råkar" korsa min väg flera gånger på ganska kort tid.

2009-2010 var det så med Invasionen och Mattias Alkberg, jag såg deras gemensamma spelning här i Götet på hösten och till sommaren spelade de på både Siesta!- och Arvikafestivalerna. Tre spelningar med vardera bandet på drygt ett halvår, mest av en slump. Jag åkte inte till Siesta! eller Arvika för Invasionen eller Matti Alkberg, men såg såklart banden när tillfälle gavs.

På långfredagen är det dags att se Vånna Inget för tredje gången på mindre än ett år. De spelade på This is Hultsfred 2013 och på Jazzhuset i höstas. Nästa vecka tar de klivet upp till Pustervik. Jag tror inte att jag hade rest till Göteborg för att se Vånna Inget, åtminstone inte både höst och vår, men när jag nu bor här och har möjligheten så ser jag dem gärna igen. Rätt plats vid rätt tillfälle.

Och det är klart att Göteborg ofta är rätt plats för att se spelningar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar