torsdag 17 april 2014

En riktigt cheezy låtlista

Som service till dej som var där och undrade vilken den där bra låten som vi spelade var eller till dej som önskar att du varit där kommer här låtlistan från mitt och Jonatans quiz på Kvilles Pastahouse igår. Temat var ost.

"Jag klarar mig ändå" till och med "Ronka" spelades under rök-, toa- och ölpausen i mitten.

"Lady Marmelade", "For the price of a cup of tea" och "Tuesday afternoon" formade kvällens röda tråd. 

Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
Richard Cheese - Welcome to the Jungle
Nirvana - Big Cheese
Richard Cheese - Creep
The Stone Roses - Fools Gold
Patti Smith - People have the power
Kajsa Grytt - Jag klarar jag mig ändå
De Lyckliga Kompisarna - Älvsborgsbron
Hello Saferide - The quiz
Håkan Hellström - När lyktorna tänds
School - SoLong
Perssons Pack - Tusen dagar härifrån
Richard Cheese - Rape me
First Aid Kit - King of the world
Perverts - Ronka
Pink, Lil Kim, Mya & Christina Aguilera - Lady Marmelade
Belle & Sebastian - For the price of a cup of tea
Jennifer Brown - Tuesday afternoon
Kent - Flen/Paris
Broder Daniel - Shoreline
Manic Street Preachers - Motorcycle emptiness
Terminalpatienten - Dansk sång
Candysuck - Molotov cocktail party
Weeping Willows - Eternal Flames
Arcade Fire - Joan of Arc
The Buggles - Video Killed The Radio Star

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar