tisdag 23 september 2014

Grattis på 65-årsdagen Bruce Springsteen

Idag fyller Bruce Frederick Joseph Springsteen 65 år. Grattis! Tänk att denne artist med sina eviga längtan efter att sätta sig i bilen och dra iväg nu fyller svensk pensionsålder. Pensionär eller ej, när han gör nästa Sverigebesök nästa eller nästnästa år eller vad du nu kan bli lär han åter fylla några arenor och tidningarna gå i spinn. Och jag lär köpa biljett.

Födelsedagsbarnet själv på Parken, Köpenhamn maj förra året
Jag har bloggat en del om Bruce Springsteen här på Minnenas Motell och gör det enkelt för mej en dag som idag.

"Vi satt i Joakims kök i somras. Två dagar tidigare hade vi sett Bruce Springsteen & The E-Street Band på Ullevi. Nu åt vi frukost och pratade om musik, politik, livet och det kopiösa regnovädret som drabbade Götet dagen innan." - från Streets of København (130113)

"Ett genomgående tema i boken är relationen mellan artisten och de andra i E Street Band. Jag hade nog inte fullt ut förstått E Street Bands betydelse innan jag läste boken. De och Bruce är mer av ett band än en artist med kompgrupp, och jag kommer inte på någon konstellation som ens i närheten av dem." - från "Bruce" av Peter Ames Carlin (130117)

"Är det spännande att se en artist för tredje gången på ett år? En artist där dessutom media slår krumbukter i meningslös rapportering. Kan det inte kännas lite uttjatat och gjort?" - från Bruce Springsteen var världens bästa toastmaster (130516)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar