söndag 28 december 2014

Livets skafferi

För tjugu år sedan var jag på mitt livs andra spelning. 28 december 1994 ordnade kommunen en spelning,. Jag har skrivit om spelningen tidigare, till exempel för ett år sedan.

"För nitton år sedan spelade Mögel och Vacuum i Limmared. Jajamen, så stor var punken 1994 att kommunen ordnade spelning för de unga punkarna. I Limmared."    

Vi var inte så himla mycket folk där, men entusiasmen bland besökarna var stor. Jag tror Boråsbanden Mögel och Vacuum var något överraskande över röjet och publikstödet ute i bushen. En viss besvikelse uppstod dock när Mögels nya sångare inte kunde "Reagan sniffar". Mögels nya batiktröja blev den givna merchandisen att köpa. Jag minns när jag stagedivade och skickades bakåt i publikhopen till dess ingen mer publik fanns och jag föll ner på golvet och slog i några fingrar rätt hårt. Det var fantastiskt.

Idag lyssnar jag på Ditt ljug och Pillerparty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar