måndag 29 december 2014

Thåström hade fel

Vi skriver tidigt 2006. Eller möjligen sent, sent 2005. Jag har laddat ner Thåströms färska Skebokvarnsv 209 och peppar inför spelningen i mitten av februari. Surfar in på thastrom.se då och då, i brist på skivomslag att hålla i.

Thåström listar på hemsidan under några års tid sånt han just då gillar mycket. Kanske var det bara låtar, jag minns inte. Kanske skivor, konserter, skådespelare, platser...

Den där gången sent 2005 eller tidigt 2006 finns låtarna "Miss you much" med Lucinda Williams och "Parliament square" med Stina Nordenstam med på listan. Jag laddar ner dem också.

I en helgondagbok upplagd natten mellan 8 och 9 januari 2006 skriver jag:
nattmusik
lucinda williams & stina nordenstam
datorn i knät

Jag gillar bägge låtarna massor och lyssnar flitigt på dem medan vintern och mörkret fortfarande håller lägenheten mitt i Borås och min älskade Annelundspark i sitt grepp.

Förvåningen när jag först i år inser att Lucinda Williams låt inte alls hette "Miss You Much", utan "Jackson". Thåström hade fel. Den gången. Alla har fel.

Men låtarna är fortfarande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar