fredag 15 november 2013

Snart dags att resa med lätt bagage i Sundströms sällskap

Stefan Sundström är ute på en akustisk soloturne, han reser "med lätt bagage" och en akustisk gitarr på varje rider. Om några veckor kommer turnén till Göteborg och Stora Teatern. Jag ser mycket fram emot spelningen, trots att jag har sett honom två gånger tidigare i år, men det var som att återse en kär gammal bekant och hur mycket man saknat denne. En gång i tiden såg jag Sundström flitigt och i år har det äntligen blivit dags igen.

Inte minst när är jag nyfiken på "Huset av glas", låten som gjorde störst intryck på mej live i våras och somras. Hur låter den utan det småjazziga kompet? Eller kanske har Sundis kanske passat på att stöpa om setlistan fullständigt när han spelar på egen hand? 

Lagom till turnén släpptes den nya låten "Resa med lätt bagage" - visserligen inspelad med band - som tar vid där de existensiella och eftertänksamma funderingarna från Under radarn slutade. Vad väger själen och var tar den vägen? Jag plockar gärna med mej Sundströms humanism på resan genom vintern.

Vi ses på Stora Teatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar