fredag 1 november 2013

Vånna Inget börjar bli stora

Eder bloggare såg Vånna Inget igår. 

Vånna Inget börjar bli stora. Framför scenen på Jazzhuset var det helt knôkat när Vånna Inget klev på scen strax efter midnatt natten mot fredag, men Jazzhusetpubliken är ingen pogande punkpublik utan åtminstone till en början en mer passivt iakttagande publik.

Fast nästa gång Vånna Inget spelar i Göteborg lär de kunna spela på ett större ställe. Det är inte bara i hemstaden Malmö som bandet lockar mycket folk.  

Vånna Inget turnerar just nu på nya skivan Ingen botten som såklart dominerade livesetet. Den röjiga "Vart tar du vägen" fungerade bäst av de nya låtarna. Annars var mina favoriter gamla låtar som "Nödsignal", "Allvar" och "Jag ska fly till jag hittar hem". Men så är det ju alltid, när de släpper sin nästa skiva kom jag stå där och tycka "Vart tar du vägen" och "Gamla" är bäst.

Det är lite Tant Strul- och Nirvana-vibbar över Vånna Inget och sämre vibbar kan ett band ge. Jag skulle gärna se Vånna Inget på någon festival i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar