torsdag 12 mars 2015

Feberdrömmar

Som så många andra har jag ofta konstiga drömmar när jag är sjuk. När jag låg sjuk hemma förra veckan var en av drömmarna hur jag för en eller flera lindrigt intresserade vänner eller bekanta höll låda om den mycket intressanta skillnaden mellan Ulf Sturesons solokarriär och Traste Lindéns Kvintett, bandet där Ulf spelade bas innan han började släppa soloskivor.

Trastes kunde visserligen ha deppiga texter och en annan vemodig melodi, men helhetsintrycket var glatt och det kunde garvas åt eländet. Ulfs egna skivor, framförallt debuten, är rätt dystra. Till både text och toner.

Jag tänkte typ varva "Dansa på din grav" med "Sjuk",  "Lycklig man" med "Ord" eller varför inte "Goda vänner" med titellåten "I overkligheten".

Japp, sånt drömmer jag om ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar