torsdag 7 maj 2015

Världens bästa podcast?

I veckan har jag till sist börjat hitta en pod jag slaviskt tänker följa och vars arkiv jag ser löjligt mycket fram emot att gå igenom. Det är givetvis skåningen Kalle Linds pod Snedtänkt, som presenterar sig själv med orden: "podden som pratar om det inga andra poddar pratar om". 

Allt började med att jag fick tips om avsnittet om Sjöwall-Wahlöös påverkan på svensk kriminallitteratur sedan gick jag vidare till avsnittet om 60- och 70-talsporr och idag kom så avsnittet som gör att poden förtjänar att uppmärksammas här på Minnenas Motell.

Kalle Lind har spelat in ett avsnitt om BLANDBAND tillsammans med göteborgaren Ina Lundström. Fantastiskt pod och helt rimligt att ägna nästan fyrti minuter åt fenomenet blandband. 

Själv började jag planera 2015 års Roskildeblandband redan på vägen hem från 2014 års Roskildefestival...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar