måndag 3 mars 2014

Dagens Roskildegissning: Dropkick Murphys?

Det blev ingen Bob Dylan till Roskildefestivalen, där slog min gissning fel. 

Men jag såg att Dropkick Murphys spelar i Europa i sommar. De spelar i Tyskland på midsommarhelgen, Bråvalla helgen efter, i Roskildeveckan spelar de i Belgien på torsdagen men har inga fler datum släppta och måndagen efter Roskilde börjar de en vända i Storbritannien.

Nu är det väl tveksamt ifall bandet kommer fara fram och tillbaka till Skandinavien likt en annan jojo, mer troligt är förstås att de spelar i Köpenhamn helgen innan Roskilde.

Men till motsatsen är bevisad ser jag Dropkick Murphys som en fullt möjlig Roskildebokning. Nog för att det var länge sedan jag lyssnade på dem, men klart jag skulle gå och se dem ifall chansen gavs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar