tisdag 4 mars 2014

Konsertsommaren 2014

Helt plötsligt blev konsertsommaren 2014 mer fylld av saker en dag som idag.

"Patti Smith till Göteborg" läste jag när jag plockade upp GP från hallgolvet i morse, synd det var så dyrt i Köpenhamn i somras tänkte jag sen, men sen ser jag att hon ska spela på Liseberg. Hatten av för Per Alexandersson, Lisebergs artistchef och en av grundarna till Hultsfredsfestivalen, bra jobbat!



Någon timma senare släpptes Ulf Lundell till Hasslöfestivalen, som jag besökt några gånger tidigare och redan var inne på att åka till i år igen. Ulf Lundell, First Aid Kit, Caj Karlsson med vänner och för den delen Wilmer X-sångaren Nisse Hellberg är ingen dålig uppställning av festivalen ute i Blekinges skärgård.

Förra veckan bokade jag biljett till Bob Dylan på Trädgårdsföreningen här i stan.

Och i morgon lär väl Roskildefestivalen släppa band igen, jag har spekulerat om Dropkick Murphys och Festivalrykten om Kent. Hoppas någon av oss har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar