onsdag 12 mars 2014

Tiden har kommit

Weeping Willows är ett av de banden jag länge gillat och haft någon skiva av, men liksom aldrig kommit mej för att kolla upp på allvar. På festivaler har de alltid fått rätt kassa eftermiddagstider så det har ofta inte blivit av att jag sett dem live heller. Hellacopters var länge ett sådant band, de såg jag först på sista turnén 2008.

När det igår släpptes att Weeping Willows kommer turnera med Lars Winnerbäck i sommar kändes det som dags att försöka hitta ett Weeping Willows bortom tidigare kända favoriter som "Blue and alone", "True to you" och "Touch me".

Jag började med de färska singelsläppen från nya skivan The Time Has Come och jag fann snyftaren "(We're In) Different Places", vilken låt! Storslagen, sorglig och alldeles underbar. Det är dags att kliva in i Weeping Willows värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar