lördag 7 februari 2015

Hultsfredsfestivalen 2003

Johanna skickade över några bilder från Hultsfredsfestivalen 2003. Jag mindes direkt den soliga och fantastiska Hultsfredsfestivalen för snart tolv år sedan. Det kom att bli min dittills bästa festival och är fortfarande en av de roligaste festivalerna jag varit på. För första gången bodde jag i ett lite större camp, det var inte gigantiskt men om jag minns rätt var vi fyra tält och ungefär tio personer som bodde ihop. Jag, Jonas, Per Kj, Sofia och Malin kom på onsdagsförmiddagen i en bil som antagligen var så full av tält, packning, öl och vindunkar att den inte klarat en viktkontroll. Campet fylldes sedan på under dagen.  


Jag minns konserter med Randy, Flogging Molly, Strebers Stefan Sundström, Marit Bergman (hon var hur bra som helst) och Turbonegro (även de!). Liksom hur jag var dum nog att gå från Kajsa Grytt efter bara någon låt. Headlines som Radiohead, Massive Attack och Queens of the Stone Age hoppade jag glatt över. Köpte dock en t-shirt med Massive Attack till Michael, som inte åkte med det året.

En gång i tiden var eder bloggare långhårig.

Solen lyste som sagt, utom på lördag eftermiddag och kväll när himlen öppnade sig och ett redigt skyfall dränkte folkparken vid Hulingens strand. Vid det laget satt jag med några andra i en bil ute på parkeringen, vi hade gått ut för att hämta öl men kände att vi satt bra där vi satt. Krigshot fick klara sig utan oss. När det var uppehåll från regnet tog vi oss upp till tältet där det blev fest i vårt stora förtält (sjuttitalstält har sina fördelar) innan campet gick ner för att se Union Carbide Productions respektive The Ark.

Och alla som varit på Hultsfredsfestivalen en söndag känner igen sig i Lokes "Sommarkatt"
"Hela campingen stank fimp och mäsk och bakfull depression och överallt drog människor bort mot Hultsfreds tågstation."
Men en del brottades istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar