torsdag 12 februari 2015

Tralltorsdag: 94 låtar trallpunk på Spotify

Idén har jag haft länge. Att samla en väldigt massa trallpunklåtar i en Spotifylista, på sätt och vis gjorde jag en sådan lista redan för några år sedan. Den består av knappt femti låtar och har säkert fem följare på Spotify. Men eftersom mycket trallpunk inte finns på Spotify blir en sån lista långt ifrån heltäckande. Idag bestämde jag mej för att strunta i det och plocka fram en längre lista med 94 (vad annars?) trallpunklåtar och dela som veckans inlägg på temat tralltorsdag.

Vad som är eller inte är trallpunk går såklart att diskutera, jag har prioriterat klassiska band som brukar räknas dit. Fyllde även ut med lite andra låtar som inte känns så trallpunk, men där akterna brukar nämnas i samma andetag. Jag vet att det kommit ut massor av bra punk som skulle platsa på en sån här lista även efter millenieskiftet, men min koll räcker inte till för fler än några stycken låtar.

Jag har försökt kombinera givna låtar med lite mindre kända låtar (Dia Psalmas två bästa låtar än faktiskt singelbaksidorna "I evighet" och "I fädrens spår") och inget band har med fler än fyra låtar.

Så här kommer den, den ultimata Spotifylistan med trallpunk. (19)94 låtar till er förnöjelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar