onsdag 12 juni 2013

Tillbaka till Sonic?

Efter att ha köpt de tre senaste numren av Sonic börjar jag fundera på om det inte är dags att teckna en prenumeration igen? 


Jag prenumererade på tidningen ett år för ganska så precis tio år sedan, men struntade i att förlänga prenumerationen efter en årsbästalista på tjugufem skivor där jag ägde typ en och var intresserad av att skaffa två-tre stycken till. Då insåg jag att tidningen inte riktigt var relevant för mej.

Men jag upplever att tidningen blivit mer djärv i vad den skriver om de senaste åren - den törs sätta Bruce Springsteen på omslaget och skriva en lång artikel om Peter LeMarc. Det hade de inte gjort för tio år sedan. Men till skillnad från kvällisarna, som mycket väl kan göra detsamma, så är det kvalitet i det man skriver.

Ska nog ta och teckna den där prenumerationen.

3 kommentarer:

  1. Förlåt, men är det verkligen djärvt att sätta Springsteen på omslaget och skriva om Lemarc? Jag menar inte att det behöver vara dåligt, men jag skulle nog inte vilja kalla det modigt...

    Har för övrigt själv prenumererat på Sonic i ca 8 år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lämnade öppet mål där, eftersom jag gärna ville utveckla resonemanget :)

      Jo, det jag menar är att de idag, och de senaste åren brytt sej mindre om vad som är kreddigt och indie eller hiphop/soul/RnB och vågat plocka in annat som de gillar - och dessutom i ganska stor omfattning. Jag upplever att tidningen fått ett större självförtroende och blivit mer trygg i sej själv. Det gillar jag (inte minst eftersom dess ökade gubbighet tilltalar mej rent musikaliskt).

      Och eftersom Sonic är en kvalitetstidning blir det dessutom läsvärd.

      Radera