torsdag 22 augusti 2013

Doin the pogo!

Nästa månad är det dags att se dem igen, den göteborgska punkrockens motsvarighet till Eldkvarn. Bandet som alltid funnits där, spelat ute ofta och släppt ett otal skivor där man kanske inte har koll på alla. Det är åter dags för Troublemakers! Lördag 14/9 spelar de på Sticky Fingers ihop med Alonzo Fas 3.

Jag tänker stå där och mina vana trogen skrika efter "När månen lyser klar" och "Hjältarna skålar i blod", den sistnämnda har jag ett kärt Troublemakersminne till. Första gången jag såg bandet var på Rockborgen i Borås för femton år sedan, i sticket på "Hjältarna skålar i blod" sträckte Blomgren ut micken till publiken och vem fångade den och sjöng sticket? Jo, eder bloggare i snart 17-årig tappning. Lycklig vart man. Sedan dess har jag sett Troublemakers ett par gånger om, sammanlagt åtta gånger. Men det var ett tag sedan sist, på Henriksberg i början av 2010. Den senaste veckan har det ju blivit en hel del lyssnat på både Troublemakers och andra göteborgska punkband, det lär bli ett kul återseende på Sticky Fingers om några veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar