måndag 5 augusti 2013

Lite egotrippad statistik, en måndag som denna

I förmiddags fick jag en väldig lust att spela last.fm-spelet. Jag kastade ut en förfrågan på Facebook om fem tal mellan 0 och 101. Robin nappade först och skrev "50, 42, 69, 85, 101". Så jag plockade fram listan och kollade.

Såhär blev det.

Köttgrottorna (plats 42)
Första låt jag hörde: "Älska mej"
Låt som fick mej att falla: "Älska mej"
Favoritlåt just nu: "En björk"

Kajsa Grytt (plats 50)
Första låt jag hörde: "Ökensand"
Låt som fick mej att falla: "Ökensand"
Favoritlåt just nu: "Är vi på väg hem"

Peggy Lejonhjärta (plats 69)
Första låt jag hörde: "Spår nummer 6"
Låt som fick mej att falla: "Spår nummer 6"
Favoritlåt just nu: "Förlorare"

Johnny Cash (plats 85)
Första låt jag hörde: "Ring of fire" antar jag
Låt som fick mej att falla: "Hurt"
Favoritlåt just nu: "Personal Jesus"

Bright Eyes (plats 101)
Första låt jag hörde: "Lua"
Låt som fick mej att falla: "First Day of my life"
Favoritlåt just nu: kan inte påstå att jag direkt har nån, men minns att jag gillade "Shell Games" som tusan för några år sedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar