torsdag 1 januari 2015

Fick jag rätt om 2014?

Jag inledde 2014 med att sia om vad som kanske skulle hända under året. Fick jag rätt?

Spotify integreras med andra musiktjänster - Nja?
Jag förutspådde någon slags integration mellan Spotify och Soundcloud eller Youtube. Något sådant har vi inte sett, däremot har Spotify vidgat sitt imperium genom att ha ett ingående samarbete med Way Out West-festivalen och de har nu även ett redaktionellt material.

First Aid Kit släpper ny skiva och kliver upp på Orange Scen - Ja och nej 
Stay Gold släpptes, framgångarna fortsatte för duon och själv såg jag dem på en regnig Hasslöfestival i Blekinges skärgård. Men Roskildefestivalen brydde sig inte om att boka First Aid Kit det här året.

Även Siesta!-festivalen återuppstår - Jajamen
Det gjorde den och de har redan börjat släppa band för 2015. Till 2015 ligger Siesta! samma helg som Roskilde intressant nog.

Håkan Hellström spelar på Ullevi - Jajamen
Jo.

Med fyrverkeri avslutade Håkan Hellström på Ullevi 7 juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar