måndag 26 januari 2015

"Kom med mig" rör sig på bekant mark

Förra veckan kom en försmak på Thåströms nya album Den morronen. "Kom med mig" är en ganska stillsam historia med Pimmes röst i centrum, till komp av förmodligen samma fyramannaband han kommer ha med sej på turnén i vår och körstämmor som verkligen höjer låten.

"Kom med mig" rör sig på samma musikaliska mark där Thåström hållit till i ett decennium nu, låten hade passat lika bra in på Skebokvarnsv 209, Kärlek är för dom eller Beväpna dig med vingar. Jag gillar låten, konstigt vore annat. Men jag kommer inte ifrån att det hade varit lite spännande att höra något mer oväntat från Thåström. Men kanske är inte förstasingeln rätt plats för det oväntade? Det djärva?

Att Thåström sedan 2012 kapat bort en gitarrist och en keyboardist från bandet borgar för mer röst och en något mer blygsam ljudbild. Jag ser fram emot emot onsdagsspelningen här i Göteborg om två månader, hur jag ska undvika att kolla på setlistor under flera veckor blir en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar