onsdag 28 januari 2015

Och så lite last.fm-nörderi denna gråmulna onsdag

I brist på annan blogginspiration går det alltid att spela last.fm-spelet. Jag erbjöd en fika eller en öl till den som först gav mej fem tal från 1 till 100. Rasmus nappade och jag fick 2, 9, 16, 23 och 30. Så jag plockade fram listan och kollade.

Bob Dylan (plats 2)
Första låt jag hörde: Kan det ha varit "Blowin in the wind"?
Låt som fick mej att falla: "I shall be released"
Favoritlåt just nu: Just nu? Knappt lyssnat på Dylan senaste månaden. Men lyssnade en hel del på "When the Deal Goes Down" i höstas.

Håkan Hellström (plats 9)
Första låt jag hörde: "Känn ingen sorg för mig Göteborg"
Låt som fick mej att falla: "Nu kan du få mig så lätt"
Favoritlåt just nu: "Vid protesfabrikens stängsel"

Morrissey (plats 16)
Första låt jag hörde: "The teacher are afraid of the pupils"
Låt som fick mej att falla: "Reader meet author"
Favoritlåt just nu: "Now my heart is full"

Björn Afzelius (plats 23)
Första låt jag hörde: "Tusen bitar" gissar jag på
Låt som fick mej att falla: "Medan bomberna faller"
Favoritlåt just nu: Har kommit på mej själv med att nynna på "Duncan Brady" en del på sistone

Karin Renberg (plats 30)
Första låt jag hörde: "Bebopalula till nästa gång"
Låt som fick mej att falla: "Marguerite"
Favoritlåt just nu: "Värm honom ljus"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar