tisdag 13 januari 2015

En sömnlös natt kom Dead Cult in i mitt liv

Bandet kommer från amerikanska Portland. Sedan 2011 har Dead Cult spelat brittiskdoftande postpunk i bästa retrostil, med influenser från inte minst ett av mina nya favoritband The Mob (mer om dem i något annat blogginlägg framöver). När jag satt uppe inatt och inte kunde sova ramlade jag så över Dead Cult på last.fm, Facebook och Spotify och gillade verkligen vad jag hörde.

Gillar du The Mob, Joy Division, tidiga The Cure eller varför inte Siouxsie and the Banshees är Dead Cult definitivt något värt att kolla upp. Själv ser jag fram emot att både fortsätta lyssna på bandet och gräva ner mej i de många för mej okända namnen Dead Cult listar som influenser.

The Mobs gamla klassiska skivbolag All The Madmen Records gav ut deras debut-7" Ghosts Still Dance i somras. Kolla in den på Spotify och missa inte demolåtarna på last.fm. Inte minst covern på "Witch hunt"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar