torsdag 12 september 2013

Allvarligt talat Spotify?

Give 'Em Enough Rope ingen ny Clashskiva, den kom ut 1978. Det är inte ens någon nyutgåva med några extralåtar de hävdar är ny, utan skivan består av just de tio låtar som fanns med för trettifem år sedan.

Fortfarande tycks Spotifycrewet sakna någon som är genuint musikintresserad, fortfarande tycks det mest vara tekniker och ekonomer som står bakom Sveriges idag förmodligen vanligaste sätt att lyssna på musik.

Jag måste säga att jag förväntar mej mer av en rekommendation än att den ska rekommendera en som lyssnar på Bob Dylan att lyssna på The Clash. Kul, det hade man inte kunnat lista ut själv. Jag vill ju bli överraskad, tipsad om sånt jag inte visste att jag gillade. Kanske tipsad om akter Dylan själv låtit sig inspireras av eller akter som inspirerats av Bob Dylan? För att bara ta ett exempel.

Och sluta kalla skivor från 1978 för nya :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar