tisdag 24 september 2013

Dan Viktor i mitt hjärta

Är Dan Viktor till sist på väg att spela in sej i mitt medvetande som en riktigt bra artist? Att han har bra låtar och är underhållande har jag vetat sedan jag såg honom värma upp för Kjell Höglund på Bommens Salonger en höst för mer än tio år sedan, men bra låtar är det många som har. Annars har ju hans lott varit att gästa andra jag ser live. Fast visst, "Glad", "Prat" och "En klen tröst i ett fattigt hem" har jag ju gillat, de har varit mer än bara bra.

Men nu har något hänt, det började med "Trollkarl" och lite inlyssning inför Kompledigtfestivalen förra månaden. Hur det ska sluta vetitusan, men de senaste dagarna har jag lyssnat massor på den gode Dan. Jag tänkte fortsätta minst ett par dagar till. Han är ju skitbra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar