måndag 30 september 2013

En skiva jag kan leva utan

Sedan i somras har jag och Agnes långsamt lyssnat oss igenom Kjell Höglunds diskografi, skiva för skiva, i jakt på tidigare missade låtar och nya helheter att ta in. Det har bland annat bjudit på den nya favoritlåten "Livets flod". Ikväll hade turen kommit till Höglund Forever.

Men nej, Höglund Forever är verkligen inte Kjell Höglunds bästa skiva. Klassiska låtar som "Man vänjer sig" och "Sista valsen" slaktas och alldeles för många av skivans nya låtar går ganska platt förbi. Med några lysande undantag visserligen, "Sympati och nostalgi" är ett nytt fynd. Och att "Garbo Forever" och framförallt "Håll ut!" är glimrande vet jag sedan tidigare. Men usch, jag tror inte jag kommer lyssna på den här skivan i sin helhet igen. Det finns så många bättre skivor med den gode Kjell Höglund.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar